Які бізнес-ідеї “вистрілять” у 2018 році

На думку експертів, модно відкривати пекарні, служби доставки, курси для дітей

Хоча 2018 рік тільки недавно стартував, напевно у багатьох українців вже є чимало ідей і планів, які допоможуть підкорити нові кар’єрні вершини або запустити цікавий і перспективний бізнес. Але приймаючи глобальні рішення, спочатку людям важливо оцінити, наскільки конкурентні, свіжі і, найважливіше, актуальні ці самі задуми.

Саме тому ми вирішили поспілкуватися з експертами і запропонувати нашим читачам вивчити популярні зараз бізнес-формати. У підсумку до п’ятірки найбільш перспективних в цьому році бізнес-ідей потрапили формати стріт-фудів, служб доставки, дитячої додаткової освіти, аутсорсингу домашніх справ, івент або креативних груп.

Як відзначають експерти, відкривати свою справу в цих нішах можна з будь-яким розмахом – тобто можна скромно думати про самозайнятість або запускати повноцінну компанію. При цьому ніхто не виключає, що справа може прогоріти, якщо неправильно підібрати команду, місце розташування або партнера. Але під час кризи саме ці бізнес-ідеї можуть дійсно вистрілити. Тому про плюси і мінуси актуальних комерційних форматів читайте нижче.

Стріт-їжа

Можна запускати будь-який вуличний формат: міні-пекарні, круасани, бургерні, булочні, бутербродні. Це може бути і кафе, і кіоск біля станції метро або на ринку. Важливо включити в асортимент також каву і чай. Варто пам’ятати про конкуренцію: якщо в сусідньому кафе середній чек становить 30 грн, треба запропонувати клієнтам аналогічний варіант за 25-27 грн. При цьому продукти повинні бути якісними, тому потрібно уважно відбирати постачальників.

Інвестиції: на старті – 6-10 тис. дол., окупність – від 6 міс.

Служба доставки

Люди все частіше звертаються до послуг кур’єрів: це економить час і гроші. Варто запропонувати нові формати з доставки їжі, документів, перевезення тварин або квітів. У деяких нішах можна стартувати з самозайнятості: якщо у підприємця є легковик, йдемо в доставку дрібних товарів, а мікроавтобус дозволить зайнятися перевезенням меблів. Також як допуслугу реально запропонувати продаж матеріалів для перевезення, упаковку речей, прибирання приміщень і т.д.

Інвестиції: на старті – 5-15 тис. дол., окупність – 1-2 роки.

Дитячі курси

Світ швидко змінюється, а батьки хочуть дати дітям актуальні знання. Тому запускаємо допкурси за різними напрямками: фінграмотность, іноземні мови, рукоділля, програмування, профорієнтація і т. д. Можна працювати дистанційно, створювати відеоблог, в звичайному офісі або вдома. Важливо, щоб підприємець володів затребуваними знаннями. Тоді можна сконцентрувати бізнес на своїх фішках і не боятися, що нові викладачі в разі розбіжностей відведуть аудиторію. Розвивати бізнес стоїть за звичайною схемою: спочатку створюємо робоче місце для себе, потім розширюємо перелік курсів, а згодом відкриваємо центр дитячого розвитку.

Інвестиції: на старті – 2-3 тис. дол., окупність – 3-6 місяців.

Креативна група

Боротьба за споживача стає жорсткішим, тому виробникам доводиться включати креатив, елементи гейміфікації, “заманухи” або “гачки”. Але малий бізнес, як правило, не тримає в штаті фахівців, що відповідають за розвиток, комунікації або проведення заходів: такі послуги замовляються на аутсорсингу. Тому вигідно створювати нові креативні групи, які можуть вирішувати проблеми компаній і реалізовувати проекти. І краще одразу вибирати нішу: ресторанний бізнес, будівництво, торгівля та ін. Це дозволить детальніше працювати над завданнями, налагоджувати тісні зв’язки в секторі і підвищувати конкурентоспроможність. Але важливо пам’ятати: основні зусилля при запуску бізнесу будуть спрямовані на пошук клієнтів.

Інвестиції: на старті – від 2 тис. дол., окупність – від півроку.

Аутсорсинг домашніх справ

Українці намагаються звільнити особистий час від турбот по дому, тому можна створити нові пропозиції в аутсорсингу побутових справ. Можна відкривати свою справу в будь-якому напрямку: ремонт взуття та одягу, повар на годину, виїзд візажиста і перукаря додому, клінінг, ремонт приміщень. Ці послуги особливо актуальні в невеликих містах, де будинки побуту залишилися в минулому. Тому, як варіант, можна працювати на дому або, домовившись з іншими майстрами, орендувати приміщення для міні-будинки побуту.

Інвестиції: на старті – 3-7 тис. дол., окупність – від півроку до року.

Рахуємо гроші і креативимо ідею

У цьому році виявиться успішним той бізнес, який зможе швидко реагувати на нові економічні виклики, вважає глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

Криза в Україні вже відступає, але ризики повернення проблем нестабільності курсу долара, зростання безробіття або активізації конфлікту на сході країни як і раніше сильні. Тому відкривати нові проекти потрібно з оглядкою на колишні форс-мажори. Це означає, що важливо запропонувати несподівану бізнес-ідею, яка виділить нове підприємство з натовпу конкурентів. Наприклад, якщо зараз величезним попитом користується формат вуличної їжі, то можна експериментувати в цьому напрямку і розробляти незвичайні рецептури хліба – з горішками, оливкам і, травами і т. д. Також реально пропонувати клієнтам нестандартні начинки для круасанів, бургерів або бутербродів. Скажімо, люди вже звикли до того, що круасан солодкий, а чому б не зробити його солоним? І такі експерименти у всіх секторах виробництва товарів або формування послуг якраз і чекають клієнти, тому що постійно хочеться побачити або спробувати щось новеньке“, – зазначає Кривонос.

Але в той самий час, за його словами, не варто розкидатися грошима на етапі інвестування капіталу в новий бізнес-старт, адже ніхто не відміняв, що нова ідея може швидко прогоріти.

Потрібно уважно зважити всі за і проти, прорахувати бізнес-план, опитати друзів і знайомих щодо очікувань від нового товару/послуги і т.д. Вся ця інформаційна підготовка допоможе виробити оптимальну бізнес-модель і не витрачати гроші даремно“, – продовжує Кривонос.

Більш того, виходячи з економії коштів, розвивати нову компанію варто поступально:

Спочатку можна відкрити або точку, або сайт, або взагалі працювати з дому. Це ідеально підходить для особистої самозайнятості. І як тільки перші витрати окупляться, а клієнтура буде більше, ніж може обслужити одна людина, можна розширюватися далі – відкривати другу точку або орендувати справжній офіс“, – говорить експерт.

Розвиваємо невеликі містечка

У той же час експерти звертають увагу, що інтернетизація української економіки дозволяє швидше розвивати не тільки столицю, а й невеликі міста, села.

Поки що в Україні Інтернет добре присутній у Києві і великих містах, а ось в селах ще можуть бути проблеми з доступом в онлайн. І тим не менше розвиток мобільного інтернету дає хороші можливості для доступу місцевих жителів до нових послуг або продуктів. Це дозволяє підприємцям розширювати масштаби своєї роботи і шукати клієнтів не тільки у великих містах. Безумовно, в основному це стосується онлайн-торгівлі товарами або доставки цих товарів. Але якщо бізнес йде в гору, можна думати і про відкриття точки в конкретному районі або обласному центрі, щоб логістика була організована швидше і краще“, – говорить економіст Іван Нікітченко.

При цьому важливо, щоб ціни на доставку товару були невисокими, так як в регіонах люди заробляють менше, ніж у великих містах:

І потрібно забезпечити допуслуги, які важливі при доставці товарів, – це, зокрема, можливість купити пакувальні матеріали на зразок коробок, пакетів, скотча, а також упаковка посилок співробітниками відділення

Також розвиток інтернету дозволяє побачити перспективи запуску актуальних форматів бізнесу і на місцевому рівні.

Справа в тому, що жителі невеликих міст і сіл можуть бачити по телебаченню або в Інтернеті якісь бізнес-тенденції, які можуть бути актуальні для конкретного села і містечка, і впроваджувати ці формати у себе на місці. Найпростіший приклад: часто в селищах потрібні послуги старих добрих будинків побуту, які були актуальні в радянський період. Це послуги пошиття та ремонту одягу та взуття, перукарні, хімчистки, клінінгу та т. д. і зараз якісь окремі майстри можуть працювати в цьому селищі, але доводиться бігати з одного кінця населеного пункту в інший, щоб оформити замовлення, віддати річ, а потім забрати. Було б набагато простіше об’єднати всіх майстрів в одному місці, розділивши вартість суборенди на всіх, що дозволило б здешевити поточні витрати і збільшити потік клієнтів. Або ще варіант – можна створити сайт-візитку з адресою та контактами, де клієнти могли б залишати заявки на проведення конкретних робіт. І майстри можуть забирати замовлення або розвозити їх, якщо маршрут буде по шляху проходження додому і на роботу. Це як одна з ідей лояльності по відношенню до клієнта, що дозволяє забезпечити постійне звернення людини в конкретний будинок побуту“, – говорить Нікітченко.

Стежимо за світовими трендами

Тим часом експерти радять тим, хто хоче відкрити свою справу в Україні, активно стежити за новими тенденціями. А все тому, що якісь цікаві проекти можуть цілком успішно прижитися в нашій країні. Так, свого часу припали до двору популярні нині хостели або вуличні бургерні і т.д.

Сьогодні можна пробувати реалізувати будь-які ідеї – від прокату тварин до виготовлення їстівного посуду. Важливо, щоб ідея була цікава, незвичайна, але при цьому близька нашому менталітету. Умовно, якщо відкрити в столиці або великому місті рибний ресторан з самообслуговуванням – ця ідея може прижитися. А ось магазин, де замість продавців працюють роботи – можливо, поки не буде затребуваний. Тому перш, ніж впроваджувати ідею, варто провести певні маркетингові дослідження“, – вважає керівник секретаріату Ради підприємціа при Кабміні Андрій Забловський.

При цьому економіст упевнений: при запуску свого бізнесу можна робити ставку на навчальні формати.

Зараз весь світ активно вчиться, щоб посилювати власну конкурентоспроможність. Тому можна відкривати курси і для дітей, і для дорослих. Для цього можна використовувати інтернет, відеоінструменти. Обов’язково потрібно створювати сайт і вкладатися в онлайн-рекламу. Це важливо, оскільки в інтернеті повно інформації про різні курси, і потрібно – щоб потенційний клієнт знайшов, вивчив і зацікавився саме вашим курсом. Для цього потрібно просто і зрозуміло розповісти про власні проекти, написати ціни, систему знижок і, звичайно, придумати фішки. При цьому потрібно запропонувати клієнту не тільки навчання в офісі, а ще й дистанційний формат, щоб люди могли обирати зручний для себе час навчання“, – пояснює Забловський.

Говорячи про ідеї для запуску такого навчання, експерт вважає, що не варто обмежувати власний креатив:

Можна запропонувати дітям навчання мовам в ігровій формі. Або курси просування інформації на сайтах, якщо є унікальні та ефективні напрацювання онлайн-просування. А можна зосередитися на психології і запропонувати молодим батькам навчання і консультації з основних криз розвитку їхніх дітей – щоб дорослі могли знати, як практично “розрулити” конкретні проблеми

ukr.segodnya.ua