“Приватбанк” почав стежити за підприємцями!?

“Приватбанк” почав стежити за підприємцями. В кінці року власники рахунків фізособи-підприємці (ФОП) отримали від фінустанови оновлені анкети для проходження верифікації: вона відбувається регулярно, і є обов’язковою умовою для подальшої дії рахунку. Не пройшов верифікацію з будь-якої причини – рахунок заблокують до отримання інформації.

Оновлення даних – звична процедура, бізнес давно до неї звик і не дивується. Однак цього разу з’явилося одне нововведення – ФОП попросили підписатися під дозволом “встановити геопозиціонування по телефону, який веріфікований та належить клієнту / уповноваженій особі клієнта”.

Таким чином, банк просить дозвіл на те, щоб відстежувати пересування клієнта-ФОП за допомогою його телефону – через мобільний додаток Приват-24. Без цього дозволу, підприємець не може пройти верифікацію і продовжити далі користуватися рахунком.

“Якщо не клікнути, і не погодитися з цим геопозиционирования, то система не дає актуалізувати анкету. По суті, банк примушує мене погодитися на відстеження мого місцезнаходження за номером телефону, і вибору у мене немає. Інакше я залишаюся без розрахункового рахунку. А на ньому гроші. Вивести їх не можна, оскільки я не пройшов верифікацію. Замкнуте коло і дуже схоже на шантаж “, – підкреслив підприємець Андрій.

У самому Приватбанку вимогу по підключенню геопозиціонування не відкидають. Там запевняють, що воно потрібне тільки з однією метою – підвищення безпеки платежів.

“Це все потрібно для того, щоб наш антіфрод відтинав спроби шахраїв заволодіти коштами клієнтів. Система бачить, що власник рахунку знаходиться зі своїм телефоном, наприклад, в Києві, а його карткою намагаються розрахуватися в Дніпрі. Як тільки відбувається така ситуація, система не дає розрахуватися, і просить клієнта підтвердити авторизацію. Що це дійсно він робить платіж. Якщо це шахрай – банк не отримує підтвердження від клієнта, і перерахування не відбувається – гроші не пропадуть. тобто це одна з можливостей по відсіву шахрайських дій “, – прокоментував ситуацію прес-секретар Приватбанку Олег Серга.

Безпека платежів – це єдина причина обов’язкового підключення геопозиционирования, запевняють фінансисти.

Хоча людям все одно від цього не по собі.

“Банк просить дозвіл на стеження за людьми. Хоча всі громадяни мають право на свободу пересування, і не всім подобається, коли за ними стежать”, – підкреслив підприємець Андрій.

До речі, в Приватбанку повідомили, що відстежують пересування не тільки клієнтів-бізнесменів.

“Клієнтів-фізосіб давно автоматично підключили до цієї функції, вона є в базовій угоді. Просто для ФОП потрібно було дотримати процедуру і отримати окремий дозвіл. Що до людей, то наша антіфрод-система давно відсікає шахрайські операції використовуючи дані, одержувані завдяки відстеженню геопозиционирования по телефону. Вона дійсно допомагає. Для розуміння: геопозиціонування працює тільки при включеному мобільному додатку Приват24 “, – розповів Олег Серга.

До речі, експерти запевняють, що за клієнтами стежить не тільки Приватбанк, але і інші фінустанови.

“Знаю, що геопозиціонування працює ще в Альфа-Банку і в ПУМБ, може бути і в ряді інших банків. Наші фінустанови намагаються по максимуму використовувати Big data для боротьби з картковим шахрайством. До їх технологій дійшли далеко не всі іноземні банки. В цій частині Україна випереджає багато країн. Вважаю це позитивним моментом, оскільки таким чином підвищується безпека розрахунків, і створюється менше проблем людям. Визначаючи локацію людини, банк не блокує йому транзакції, коли він не сповіщає про свої поїздки. Але при цьому відсіює шахрайські дії. Те, що Приватбанк запитує дозвіл на послугу з геопозиционирования – позитивний момент, інші роблять це автоматично, без повідомлення “, – прокоментував ситуацію директор Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем (EMA) Олександр Карпов.

Джерело – Микола Богдановський – СТРАНА.UA