Який бізнес найприбутковіший в Україні, який бізнес відкрити у кризу?

Зміст:

  • Який бізнес найприбутковіший?
  • Який бізнес відкрити в кризу?
  • На що звернути увагу при відкритті бізнесу?
  • Прибутковий малий бізнес
  • Простий прибутковий бізнес

Будь-який починаючий підприємець замислюється про те, як оптимізувати доходи, одержувані від ведення власного бізнесу. Питання про те, які напрямки і сфери бізнесу є найбільш перспективними і які приносять дохід у найкоротші терміни при мінімальних вкладеннях, завжди залишається на порядку денному. Адже ніхто не захоче вкладати кошти і витрачати дорогоцінний час на свідомо провальний проект.

Консультанти на тренінгах запевняють підприємців, що будь-який проект можна зробити вигідним. Але ризики можна значно знизити, якщо гарненько проаналізувати запити цільової аудиторії, а також продумати стратегію і розрахувати бізнес-план наміченого підприємства.

Який бізнес найприбутковіший?

Який бізнес найприбутковіший? За прогнозом, до списку найбільш грошових сфер увійдуть освіта, нерухомість, спорт і, звичайно, їжа. Експерти підготували 10 прибуткових ідей для тих, хто планує працювати сам на себе в майбутньому році.

Відкрити прибутковий бізнес під час кризи не так просто, проте цілком реально. Експерти проаналізували ринок і з’ясували, який бізнес буде затребуваний в кризу. У деяких видах бізнесу правильна організація процесу дозволяє забезпечити від 50 до 100% прибутку на рік і навіть більше. При цьому мова йде не про біржові спекуляції або інші ризиковані операціях. Більшість таких напрямків діяльності існують не перший рік, проте як і раніше генерують відсоток річного прибутку, вимірюваний в двозначних і навіть тризначних числах.

Перспективність представлених ніш відображають реальні результати діючих на ринку компаній. Однак, визначившись, який бізнес створити, необхідно враховувати, що прибутковість цих напрямків бізнесу не гарантована: в кінцевому підсумку досягнення високого рівня багато в чому залежить від того, наскільки професійними будуть дії комерційної дирекції підприємства.

Який бізнес відкрити в кризу?

Для зручності сприйняття десять бізнес-ніш згруповані за типами діяльності, що входять в число найбільш прибуткових: освіта, спорт, нерухомість, їжа і напої, оцінка та завдатки.

Слід мати на увазі й те, що зазначена прибутковість розраховується з урахуванням зворотних інвестицій. Необхідна для ведення прибуткового бізнесу в кризу нерухомість, обладнання та інші активи, придбані у власність, по завершенні проекту можуть бути продані, що враховувалося при розрахунку фінансового балансу.

Освіта

Будь-яка освіта обходиться дорого, проте деякі її види дорожче інших.

Автошколи. Після прийняття нових законодавчих ініціатив, ціни на навчання в автошколах різко зросли. Сьогодні його вартість порівнянна з вартістю платного навчання в престижних вузах і становить у Києві близько 20 тисяч гривень. При цьому операційні витрати власників автошкіл дозволяють їм отримувати до 100% чистого прибутку на рік.

Щоб зробити бізнес прибутковим в кризу, комерційному директору автошколи необхідно пам’ятати декілька правил. По-перше, необхідна умова успішної здачі іспитів на права — акредитація в ДАІ. По-друге, наявність приміщення та викладачів не є обов’язковою умовою, теоретичне навчання може проводитися в режимі онлайн системним адміністратором. І по-третє, до практичних занять необхідно залучати водіїв тільки з респектабельними автомобілями. Більшість учнів приходять не стільки вчитися, скільки відбувати вказаний в законодавстві термін, і потрібно забезпечити їм максимальний комфорт.

Успіх подібних підприємств багато в чому визначається безперервним потоком клієнтів, досягти якого дозволяє головним чином сарафанне радіо — позитивні рекомендації випускників автошколи.

Приватні дитячі сади. Конкуренція в приватних дитячих садах Києва і Харкова досягла такого рівня, що розцінки на їхні послуги не опускаються нижче 3 тисяч гривень в місяць при п’ятиденному режимі роботи, а в середньому складають 5 тисяч гривень в місяць. Крім того, існують групи вихідного дня і додаткові заняття, наприклад, з іноземної мови, музики або малювання. Виручка міні-дитсадка з вісьмома вихованцями становить близько 80 тисяч гривень в місяць, в той час як витрати на оренду приміщення, харчування та оплату праці няні і вихователя не перевищують 40 тисяч гривень в місяць.

Необхідні стартові інвестиції в цьому виді бізнесу вкрай незначні і, як правило, обмежуються ремонтом приміщення, меблями, закупівлею необхідного інвентарю, а також отриманням відповідних погоджень та дозволів. Прибутковість складає від 60 до 120%, проте слід враховувати зростаючу конкуренцію в самому сегменті міні-садків, а також з боку муніципальних установ і приватних гувернанток, що займаються індивідуальним вихованням.

Спорт

Незважаючи на державну підтримку, спорт в Україні до цих пір є одним з найдорожчих задоволень і, відповідно, навіть під час кризи робить прибутковим бізнес тих, хто вибирає цю нішу.

Тенісні корти. Ціна оренди тенісних кортів в Україні, навіть з урахуванням зростання курсу євро і долара, як і раніше одна з найвищих в світі. Залежно від місця розташування, якості покриття і рівня сервісу вона становить від 100 до 1000 гривень в годину. Попит в цьому сегменті, як і раніше, істотно перевищує пропозицію, і при грамотній організації бізнесу даний вид спорту здатний приносити організатору надвисокі доходи.

Перш за все, ніяких відкритих кортів: бізнес не повинен залежати від пори року і примх погоди. По-друге, відмовтеся від капітальних споруд: процес узгодження занадто довгий і дорогий. Необхідно зводити тимчасові конструкції тентів, в середньому на п’ять кортів і використовувати найдешевше покриття — бетон. Якщо будуть знайдені оптимальні підрядники, то ціна проекту складе близько 5 мільйонів гривень. Експлуатаційні витрати — близько 100 тисяч гривень в рік, стільки ж — на персонал, ще стільки ж — інші операційні витрати, включаючи рекламу.

При середній вартості оренди корту 300 гривень на годину і 80-процентної заповнюваності річна виручка складе близько 5 млн гривень. Але цим прибуток підприємства не вичерпується, так як існує ще принаймні п’ять джерел додаткового доходу: дитячі групи, індивідуальні тренери, магазин приладдя, кафе-бар і регулярні турніри серед членів клубу з додатковим збором на їх проведення. В сумі все це може дати ще близько 2 млн на рік.

Прокат спортивного інвентарю. Прокат інвентарю — велосипедів, роликових ковзанів, лиж, сноубордів — як і раніше один з найвигідніших бізнесів в Україні навіть не дивлячись на те, що ця діяльність обмежується сезонним фактором і зростаючою конкуренцією в наданні аналогічних послуг з боку муніципальних структур. Стосовно до зимового періоду найбільш очевидна перспективність подібного бізнесу на прикладі прокату ковзанів.

Середня ціна ковзанів хорошої якості не перевищує 500 гривень. Для ковзанки, розрахованої на кілька сотень відвідувачів в день, досить 50 пар, загальна вартість яких складе 25 тисяч. При ціні прокату 50 гривень в годину, середній кількості клієнтів 300 осіб в день і 50 днів, придатних для катання, виручка за сезон на одній ковзанці складе до 1 млн гривень. Ще близько 150 тисяч, як правило, дає заточка власних ковзанів відвідувачів. Операційні витрати — на оренду тентового намету, електрику, персонал — не перевищують 75 тисяч гривень. Таким чином, цей показник може скласти кілька сотень відсотків.

Зрозуміло, прокат ковзанів можливий тільки при наявності функціонуючого катка. Його організація — ще одне джерело прибутку, яка навіть перевищує доходи від прокату. Квитки на годинне відвідування в середньому коштують ті ж 50 гривень при середній кількості відвідувачів 500 осіб в день. Операційні витрати — на заливку ковзанки, електрику, персонал, оренду майданчика — не перевищують 200 тисяч за сезон. Додатковий дохід можуть дати організовані при ковзанці точки продажу гарячих напоїв, глінтвейну і снеків.

Нерухомість

Стандартні інвестиції в квартири, офіси і торгові площі з метою подальшої їх здачі в оренду зараз приносять не більше 5-10% річного доходу. Однак на ринку нерухомості є напрямки, які дають на порядок вищі прибутки.

Бокси для зберігання речей. Це один з найбільш вигідних бізнесів в великих містах України. Здача в оренду 100 м2 на голому бетоні, розділених гофрованим залізом на 20 боксів для зберігання речей, в середньому приносить близько 70 тисяч на рік. Вартість цих 100 м2 в комплексах на з урахуванням всієї інженерної інфраструктури, включаючи протипожежну та охоронну сигналізацію і відеоспостереження, становить близько 200 тисяч і окупається за два-три роки. Операційні витрати мінімальні: опалення, електрика, ресепшен, зарплата прибиральниці і двох-трьох охоронців. Середня прибутковість перевищує 100% річних.

При реалізації подібних проектів слід відмовитися від будівництва приміщення в статусному місці — це призводить до різкого подорожчання проекту і не виправдовує витрат. Не варто нехтувати наданням супутніх послуг, наприклад, пов’язаних з транспортуванням речей. Крім того, в договір, укладений з орендарем боксу, завжди слід вносити пункт про застосування штрафних санкцій у разі несвоєчасної оплати. Це дозволить підняти прибутковість в середньому на 10%.

Успішність даного бізнесу багато в чому визначається близькістю проживання потенційних користувачів таких складів (власників невеликих квартир і орендарів житла, яких в Києві близько 300 тисяч осіб), які змушені здійснювати часті переїзди. Завдяки їм заповнюваність боксів зберігання в Києві не опускається нижче 70% і ще довгі роки дозволить отримувати в цьому бізнесі дво- і навіть тризначні відсотки річного прибутку.

Хостели. Сам по собі бізнес, пов’язаний з переробкою багатокімнатних квартир в старих будинках в хостели, вже пережив пік розвитку. Ще два-три роки тому койко-місця від 200 гривень на добу дозволяли за рік окупати вартість квартири, ремонт та комплектацію необхідними меблями і побутовою технікою. В даний час зросла конкуренція призвела до суттєвого зростання витрат на підвищення якості внутрішньої обробки і сервісу при одночасному зниженні середньої вартості оренди койко-місця до рівня від 100 гривень на добу. Однак цей бізнес як і раніше високоприбутковий.

Інвестиції в проект складаються з вартості квартири середньою площею близько 100 м2, ремонту та перепланування приміщень (з обов’язковою зоною ресепшен і загальною вітальнею), а також їх меблювання двоярусними ліжками, індивідуальними шафами і стандартними наборами для вітальні і кухні. Операційні витрати включають комунальні платежі, оплату послуг адміністратора, прибиральниці і вартість витратних матеріалів від прального порошку до туалетного паперу.

При середній кількості 26 койко-місць і 60-процентної заповнюваності щорічна виручка складе близько 500 тисяч гривень — цього достатньо, щоб забезпечити річну прибутковість в розмірі 50-100%. Варто зазначити, що комерційному директору подібного підприємства потрібно потурбуватися про включення хостела в список онлайн-мереж з бронювання готельних номерів (наприклад, booking.com), що різко підвищить його наповненість.

Їжа та напої

Ресторанний і продовольчий бізнес завжди буде актуальним і затребуваним навіть під час кризи. Їжа генерує більший прибуток. Потрібно тільки знайти правильну нішу.

Кав’ярні. При покупці чашки кави за 20-30 гривень мало хто замислюється про собівартість приготованого продукту. Тим часом вона не перевищує трьох гривень: саме стільки коштує сама кави, цукор, молоко, вершки і наповнювачі на кшталт шоколадної крихти. Середня кав’ярня площею 100 м2 при 40-50-відсоткової заповнюваності продає близько 80 тис. чашок кави на рік — приблизно на 1 млн 600 тисяч гривень при вартості інгредієнтів в 240 тисяч.

Вартість ремонту, меблів і обладнання становить в середньому 500 тисяч, приблизно стільки ж йде на рік на операційні витрати — оренду приміщення, оплату праці персоналу, комунальні платежі і покупку витратних матеріалів. Таким чином, вже в перший рік роботи підприємство виходить на окупність. З урахуванням же того, що можна порівняти виручку приносить продаж інших напоїв, снеків і кондитерських виробів, — нехай навіть прибуток від них на порядок нижче, ніж від кави, — прибутковість кав’ярні може скласти від 50 до 100% на рік.

Варто мати на увазі, що 40-50-відсоткової заповнюваності кав’ярні без належного рівня сервісу, а також відповідної реклами та промоції вдається досягти далеко не завжди. Втім, при грамотній організації процесу можна і збільшити її до 80-90%, забезпечивши пропорційне зростання прибутковості.

Оцінка та завдатки

Столове срібло, яким би воно не було, — той самий золотовалютний сімейний резерв, на операціях з яким зараз заробляють дуже великі гроші.

Ломбарди. Відсотки, під які ломбарди надають позики під заставу ювелірних та інших виробів з дорогоцінних металів, а також хутряного одягу і цифрової техніки, воістину фантастичні: в залежності від регіону і типу застави — від 7 до 25% в місяць, тобто 84-300% на рік. Жоден банк не може похвалитися видачею кредитів під такі відсотки навіть під найризикованіші комерційні підприємства і самі сумнівні споживчі потреби. Тим часом застава забезпечує ломбардам 100-відсоткову гарантію повернення виданої позики та відсотків по ній. І кількість клієнтів є стабільно високою.

Витрати на організацію ломбардної точки — 6-10 м2 за броньованими дверима і склом, ліцензія, оплата двох-трьох консультантів-касирів і сигналізація — як мінімум на порядок менше прибутку, одержуваного за рахунок процентних платежів. Крім того, оцінка закладаються речей завжди значно нижче їх реальної вартості та дозволяє отримувати додатковий прибуток за рахунок продажу невикупленої застави.

Варто відзначити, що після падіння цін на золото на 50% у більшості ломбардів залишилося безліч невикуплених застав, поточна ціна на які була нижчою виданих позичок. Однак втрати були компенсовані подальшим зростанням курсу долара і євро до гривні. Проте ломбарди до сих пір перестраховуються і оцінюють вироби з дорогоцінних металів значно нижче ціни брухту, не забуваючи індексувати вартість невикуплених застав після кожного падіння національної валюти.

Рішення, який бізнес створити, залежить тільки від вас. Зрозуміло, щоб домогтися успіху в подібному підприємстві, слід залучати лише висококваліфікованих фахівців і забезпечувати їх найсучаснішим обладнанням. Знаючи поточний стан і тенденції ринку, ви, безумовно, зможете створити прибутковий бізнес навіть в кризу.

Що потрібно знати перед тим, як відкрити бізнес?

Для початку потрібно скласти план витрат, які повинен покрити початковий капітал підприємця.

Необхідно взяти до уваги фактор конкуренції. Чим менше населений пункт, тим, відповідно, нижче конкуренція і ширше поле для реалізації своїх задумів. Але також потрібно враховувати, що і запити цільової аудиторії можуть закономірно бути нижче в невеликому місті, як і обсяги продажів.

Звичайно, задоволення базових потреб людей може стати хорошою бізнес-ідеєю для початківця бізнесмена. Сюди входять такі сфери: медицина, продовольчі і господарські товари, речова промисловість і точки її реалізації. Тому відкриття аптек, продовольчих, господарських або речових магазинів, перукарень є безпрограшним варіантом. Особливо в місцях з високою прохідністю.

Краще спиратися на ідеї для бізнесу і сфери їх реалізації, в яких підприємець добре розбирається.

Для того щоб визначитися, який бізнес найприбутковіший, необхідно виділити фактори, що визначають його «вигідність»:

Швидкість повернення грошей грає важливу роль, адже вигідніше, коли дохід від продажу повертається в найкоротші терміни з моменту грошових вкладень.

Вигідний бізнес повинен орієнтуватися на сферу, в якій є великий попит з боку споживачів.

Рентабельність, тобто дохід повинен збільшуватися паралельно з кількістю проданого товару або послуг.

Прибутковий малий бізнес

Для організації малого бізнесу знадобляться мінімальні трудові і грошові вкладення. Можна зібрати невелику групу людей з числа знайомих і зайнятися ремонтом, прибиранням квартир або відкрити бюджетний фастфуд, кафе або кіоск, який продає недорогі товари, наприклад, хот-доги або прохолодні напої.

Важлива сфера, в якій існує високий попит, охоплює комп’ютерну індустрію, реалізацію техніки. Установка і ремонт комп’ютерів, продаж обладнання завжди затребувані. Перспективними сферами бізнесу можна назвати розвиток високих технологій, обслуговування ПК, програмування.

Реалізація автомобілів, їх ремонт та обслуговування, заміна запчастин — все це є однією з найбільш рентабельних бізнес-сфер. Засіб пересування є важливим атрибутом життя українця в країні з великими відстанями між населеними пунктами.

Вендинговий бізнес. Вимагає лише витрат на покупку і установку автоматів, які продають каву або поповнюють телефонні рахунки. Не вимагає великих вкладень і зусиль, потрібно лише іноді міняти витратні матеріали. Приносить пасивний дохід.

На сьогоднішній день Інтернет-бізнес також активно набирає обертів і по праву входить в ТОП найперспективніших напрямків бізнесу.

Перспективним залишається будівництво малих форм нерухомості. Корупція в даному сегменті нижче, ніж в інших. Запит на просторе житло, побудоване за європейськими стандартами, в Україні в даний час дуже високий.

Варто докладніше розглянути бізнес в Інтернеті як найактуальніший бізнес в століття високих технологій. Одним з найприбутковіших видів бізнесу в Україні став продаж алкогольної і тютюнової продукції. Електронна комерція — це вид малого бізнесу, який оперує фінансовими і торговими потоками за допомогою мережі Інтернет. Даний вид підприємництва гарантує:

  • здійснювати електронний маркетинг;
  • займатися торгівлею в Інтернеті;
  • перераховувати великі суми грошей в електронних грошових одиницях.

Робити ставку краще на оригінальні ідеї, оскільки з кожним роком конкуренція в сфері електронної комерції зростає. Плюси цього виду діяльності складаються в зменшенні витрат, персоналізації, швидкості і мобільності виведення коштів і товарів на ринок, великому охопленні цільової аудиторії за допомогою реклами.

Прибутковий простий бізнес

Прості види бізнесу, як правило, не дуже прибуткові. До них належать такі.

Вирощування і продаж продуктів харчування. У багатьох є дачні ділянки, де вони вирощують овочі: огірки, картоплю, помідори і інше. Далі продукти харчування можна продавати на відкритому ринку, адже вони завжди будуть в ціні.

Якщо навчитися готувати ексклюзивні страви, то можна їх збувати через Інтернет-магазин, домовитися про постачання своїх товарів в ресторани або в якості бізнес-ланчів в офіси.

Якщо людина вміє поводитися з дітьми, то можна організувати приватний садок прямо у себе вдома або в спеціальному приміщенні, з часом набрати вихователів і далі отримувати дохід від батьків.

Потрібно вирішити для себе, в якій сфері краще відкрити бізнес, спираючись на запити потенційних клієнтів, географічне розташування і ринок представлених товарів в конкретному регіоні. Адже саме попит породжує пропозицію, і це, мабуть, ключовий фактор, який вплине на перебіг бізнесу — умілий аналіз цільової аудиторії, на яку орієнтований кінцевий продукт.

Олексій Коваленко

uacredity.com